tisdag 17 april 2012

De finaste stunderna

God eftermiddag!
Det snöar ute, hurra! visst, vi har april så det är väl inget att förvånas över, men man kan ju inte låta bli att längtas efter vår och värme nu! jag är nog lite avundsjuk på pappan som får tillbringa våren och sommaren hemma :-). Nåja..fina vår och sommarkvällar att komma hem till, det är inte fy skam det heller!
Just nu känns de långt borta bara...
Älig dag...verkar som om jag bara går och gruvar mig och väntar på jobbstart nu..inget vettigt blir gjort.
Handlat lite..tänkte ta en promenad men det snöade och blåste iskallt, så jag avstod med tanke på att Milla är lite snorig och hostig än, så kanske inte så nyttigt att sitta ute i vagnen i snöstorm och isvindar då.
Hem, gjorde kycklinglunch till Milla och mig..direkt efter den dök mormor upp på en fika och hustittning, trevligt, trevligt!
Nu har jag städat övervåningen...det märks att vi har ett stort hus..när det ska städas :-). Men nu kanske det hålls fint där uppe...tills på fredag iallafall, då ligan anländer :-).
Saknaden efter farmor blir alltmer påtaglig ju längre tiden går. Tänker så himla ofta på henne..vid olika situationer. När Per var ute och krattade och fixade lite annat trädgårdsarbete...så tänkte jag på henne. Hon var ju så bekymrad när Per sålde huset i Järvsö...hon tyckte synd om han att bo i lägenhet. Jag hoppas hon såg honom där mitt i trädgårdsgörat. Han har fått sitt hus nu farmor! Tänkte på henne en dag när Emil hade fulla rummet i kompisar...hon som var så bekymrad för Emils lilla rum i lägenheten. Nu har han plats för kompisarna farmor!
De finaste stunderna i livet. De går ju naturligtvis inte rangordna de stunderna..de är ju många och kommer från vitt skilda situationer. Man har ju fött barn ex. Men om jag tänker mig vardagsstunder, så kan jag säga att de finaste vardagsstunderna jag kommer ihåg, de flesta från när man var liten...det är stunderna med farmor och farfar. Finaste, snällaste goaste farmor! Livet blir aldrig mer sig lik utan dig. Tack för alla ljusa minnen! Jag vet att du ville att vi ska vara glad allihopa..och jag är glad, jag mår bra, oroa dig inte! men jag saaaknar dig!
Resten av dagen då? jo, vad jag vet så ska jag iväg och klippa mig snart, Anna kommer hit till Milla under tiden. Till middag bjuds sen Anna (och vi förstås) på morotsstuvning och falukorv :-). Ikväll hockey på tv...jag hade tänkt mig en springtur men den verkar snöa bort.
Ha det bra, vänner och alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar