tisdag 7 april 2015

Jag asså!

Asså, det är så typiskt mig!! Har sovit ytterst sparsamt i natt. Freja började stöka just när man somnat och fortsatte hela natten.. Sovit i kvartar. Sen spydde Milla som sagt. Då skulle man kunna tänka sig att jag softar å vilar här hemma?! Näääj! Jag är hopplös! Jämt när det bli så här å man är så in i helskotta trött, då drar jag igång nåt projekt! Den här dumma egenskapen har förvisso gett mig ett städat vardagsrum med putsade fönster och nya gardiner.. Men varför idag!? Det mesta går åt pipan, jag hatar gardinstänger, jag brände mig när jag lagade mat och jag är så förbannat jävla trött på spyor!! Å då pratar jag inte om Millas magsjuka för det verkar va en lindrig en, nä jag pratar om Freja. Det är nästan så jag hoppas det är magsjuka idag (vilket jag inte tror för det luktar inge) för då skulle det gå över!! Jag blir galen på dessa eviga spyor snart!! Vad jag kan se den sista veckan så har medicineringen ingen verkan alls på spyorna nu. Hon spyr ofta, mycket och massor och ibland känns det som att det är lugnast att bara vara hemma.. Inge roligt att åka bort för det är bara ett evigt spyande och torkande! Måtte vi snart får en tid för återbesöket på barnmottagningen! De är iof rätt tydliga med att det inte finns något att göra mer än att prova med medicin. 
Jag är oftast positiv, men idag är jag less!! 
Men nu ska vi se att det blir bättre, när jag gnällt lite samtidigt som en stor kopp kaffe! 😊. Milla är lite hängig men har inte spytt nå mer. Vill inte äta så mycket än men det är nästan skönt.. För vi brukar ha problem med att hon vill börja äta för tidigt efter magsjukan. 
Nu ska jag inte göra ett handtag mer än det allra nödvändigaste resten av dan.! 
I morse var gudmor hit med en uppskattad present till Milla.. Lite pyssel :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar