torsdag 9 april 2015

God morgon

Trots att Freja är mitt femte barn så har jag inte lärt mig att tycka om mornar. Speciellt inte dåliga mornar (fast vem tycker om dom ? :-)). Som idag.. Freja sovit skapligt fram till 0130.. Somnar om efter mat men vaknar vid 0330, pigg. Somnar om i knäet... Sover bredvid mig en halvtimme typ.. Äter, somnar om en halvtimme... Vaknar vid 0545 gallskriker så fort man provar att lägga ner henne.. Verkar ha magont. Skriker så Milla vaknar sur å grinig, inte färdigsoven. Hatar mornar! Tror ev Milla somnat om, men Freja vägrar sova nån annanstans än i mitt knä så lika bra att ge upp för inatt. Såå trött! Det går hur bra som helst att va uppe på natten, bara man vet att man får sova nån timme framåt morgonen.. Det är mornarna jag hatar! Fast oftast går det ju bra bara man kommit upp och igång :-). Idag tänkte jag testa Millas ork med lekparksbesök, om hon vill, orkar och vädret är ok. Håller tummarna att inget mera sjukdomsfall inträffar... För i morgon behöver jag verkligen en stund vuxentid. Planen är att jag ska åka ner till Bollnäs i morgon kväll, äta och dricka nåt gott med Malin. Det är välbehövligt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar