onsdag 21 januari 2015

Onsdag

God morgon! En lugn stund med kaffekoppen nu. Milla kollar barnprogram, Freja sover och Emil åkte just med vaktmästarn tillika morfarn till skolan. Milla ska på dagis till kl 9 idag så hon hinner stanna och vara med ute efter lunch. Jag har världens bästa dagis, helt klart, där vi har sån frihet att laborera med tider hit och dit. 
Igår vägning och läkarbesök för Freja. Hon som föddes som tungviktarn i min barnaskara verkar bli lättviktarn.. 
Gått upp under veckan, men lite. Doktorn tyckte att det var bara att fortsätta som nu, väga veckovis och inte göra nå större av det, då hon för övrigt är frisk och pigg.  Den här doktorn hittade en nyckelben som varit av och nu är läkt. Läkaren i Falun kollade det två gånger och sa att det inte var något brott. Den här läkaren sa att det sättet de fick "hjälpa" henne ut på när hon fastnade innebär att man knäcker nyckelbenet..så hon var förvånad att de inte informerade om det i falun. Jag ogillar när läkare säger och gör så olika! Nu är det läkt och även om man hade upptäckt det först så gör man inget åt det, förutom ger alvedon regelbundet. Å vi som tyckte vi märkte att hon ofta skrek till när man ändrade läge på henne.. Lilla vän, hon hade kanske ont :-(. 
Idag blir det en promenad för Freja och mig med syrran och Lova. Och senare ska jag klippa mig, ÄNTLIGEN! försöker få ut lite längd på håret men nu måste jag snygga till det på nå vis, ser inte klok ut! 
Anna kommer till Freja under tiden och så får vi se om Milla följer mig eller stannar med gudmor hon å. 
Nu kör vi, kaffekoppen är tom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar