tisdag 25 juni 2013

Skön midsommar!

Oj då.. Här har det inte publicerats i rätt ordning ser ja.. Men här kommer ett midsommarinlägg som jag skrev i söndags då...
Vi hade jättetrevligt hos Malin, Jörgen och Frida på midsommardagen.. Go mat och mysig kväll! 

Rekorderliga grillkarlar


   Och kubbspel där tjejlaget vann, såklart ( eller inte). 


Frida och Milla



   När vi kom hem senare än vanligt för Milla, så hann vi också med att umgås med gudmoren en stund! Emil började nog ta igen sig, för han skickade Joel på Statoil å köpa mosbricka.. 2330. 

Han är för övrigt lite piggare tycker jag.. Det går skapligt att äta och stelheten i nacken börjar ge sig lite.. 

Idag började dagen liksom sådär ni vet "fanvadmyckejagbordegörahandlatränastädatvättochmassoravannat. Såna dagar resulterar oftast i att jag blir irriterad och lättretlig. Vi handlade och jag hann med att måla lite.. Sen åt vi och så sket jag i allt annat och åkte till Järvsö istället. Bästa medicinen mot såna irriterade dagar är att bara göra nåt annat. Järvsö är så fint! 
Det blev en sväng på marknaden.. Och Stene gård och deras lekstugeby.. Många små gulliga stugor med olika teman i.. Milla ritade, snickrade, läste bok i olika stugor.. Och så hittade hon sin drömstuga.. Dockor, docksängar.. Och hon är ju såld! Så grymt fint ställe, en riktig pärla! 



  

  


  


 


  

 

  Pers hockeylag stog för städningen efter marknaden och under tiden tog Milla och jag en promenad i fina Järvsö


   

   

  En skön helg! Nu känns det som om jag också vill ha semester! Kämpar på tre veckor till innan jag går... Men då jobbar ju Per istället. Skönt för Milla att bli ledig i 7 veckor iallafall. Min sista semestervecka är ju Per också ledig, så lite får vi tillsammans. 
Utflykten Järvsö var inte bara mysigt.. Det tog bort min stressirritation å.. Allt har sin tid! Gonatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar