onsdag 5 juni 2013

Hej hopp!

Onsdag, halva veckan gått och så är man ledig i mören.. Körseligen va gott. 
Idag jobb till 13, sen så åkte jag, Milla och Lina till Järvsö på studentfest.. Det är Pers brorsbarn Erik som nu gjort sin gymnasietid. Per är ute på bus (ryktena säger att han är styggt utklädd) med jobbet ikväll. Studenttillställningen bjöd på himmelskt god mat och tårta. Milla höll låda och var inte blyg för fem öre. Lina förälskade sig i hunden Hossa, så även hon var svår att få med därifrån. 
En lyckad eftermiddag! 

Alla vet att jag inte är nån inredningsmänniska.. Men jag älskar ändå att få nya grejer i present.. Några fina saker vi fick i lördags

Ljushjärta.. Mys till hösten de! 


Också höstmys! 
  

   Fina tallrikar och muggar! 
  

Åh en sån fiin bukett! 
   

 Idag läste jag en diskussion på en annan blogg, som handlade om lycka. Idag är det nästan så att man inte får erkänna att man är lycklig, nöjd med man, barn eller jobb.. För då är man präktig, eller så ljuger man?! Lite det klimatet råder liksom ibland. 
Jag har aldrig haft en bättre tid i mitt liv. Jag känner mig lugn, trygg och harmonisk. Jag har ett jobb jag älskar, friska fina barn, nygift med den bästa mannen, ett boende jag trivs med. Jag är lycklig! Sorry! 
Visst, jag önskar mig ekonomisk oberoende, mindre stressiga vardagar, jag önskar få tillbaka de tonåringar som det ibland känns som om man har tappat bort..jag önskar mig en massa saker. Jag önskar tiden får stå still, för jag vill inte bli äldre, jag önskar mig 10 kg mindre kroppsvikt...MEN jag känner mig otroligt förnöjsam med vad jag åstadkommit i livet, med vart jag är nu.. Är det fel att erkänna det, så gör jag gladeligen fel. Jag skulle till och med vilja dra det så långt och säga att jag är stolt över mig själv! 
Sticka ut hakan rejält alltså.. Hörs, hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar