fredag 6 juli 2012

Strandhäng i en mils löpning!

Härlig sommardag idag läll! Strandhäng idag också och idag kunde också Per och Milla följa! Milla gillade strandlivet..solen och värmen tar dock på krafterna och framåt eftermiddagen tog orken slut litegranna för henne. Hemma, så hann vi bara packa ur så kom farfar på kaffebesök..sen middag och ett besök på Kägelholmen. Den där lugna fikan i kvällssolen kunde vi dock se oss i röken efter :-). Milla fick en glass, som hon först inte skulle ha, utan hon skulle ha pappas chokladboll istället. När hon väl fick chokladbollen så skulle hon även ha glassen...så det blev varannan tugga..och kanske lite chokladboll kvar till pappa. Efter denna hetsätning från bruden så skulle det klättras i rutschkanan..upp och ner, upp och ner. För en tid sedan var hon livrädd för kanor, men inte längre..uppenbarligen.
Ikväll löptur. Skulle springa en kort tur..men blev en mil! kändes som om orken fanns idag, så då slog jag till med en genrep inför tjejmilen :-). En minut snabbare behövs för att klara mig under den tidsgräns vi är anmälda i...så det bör jag fixa. Annars var det egentligen skitsamma om jag fixar det å, så otroligt skönt att orka springa så här pass långt överhuvudtaget, så egentligen kvittar det att det går sakta! men sen blir jag så vrång när jag väl sätter igång :-). Idag till exempel så skulle jag ta en kort runda, efter onsdagens bakslag på löpturen. Tänkte springa på nytt ställe. Där finns det liksom inga alternativ till en "runda" så jag skulle springa 2,5 km och sen vända tänkte jag..alltså 5 km. När jag sen väl springer så springer jag 4,5 innan jag vänder! ena hjärnhalvan säger IDIOT; DU SKULLE JU SPRINGA KORT IDAG!..den andra halvan säger SPRING; DU ORKAR!...ahh! sen när jag började känna att det gick så bra så ökade jag på med en liten vända till så det blev exakt 1 mil! lite impad själv faktiskt, så ös på med beröm ni bara! ;-).
Nu godispåse och soffhäng..perfekt dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar