tisdag 16 oktober 2012

Liten Milla

Milla kom hem väldigt ledsen och ynklig från dagis igår. Febertermometern visade på 38 grader. Inte jättevarm alltså, men heller inte feberfri..precis som hon brukar göra med jämna mellanrum..tänder?? Idag ingen feber men gnälligt och dant periodvis. Efter en dag hemma så börjar mammans huvud bli lite trött på gnäll å grin..men mest synd om tösen förstås..
Tänker vila skallen med ljusparty och kanske träning när Per kommer hem. 
Köpte mig en crosstrainer igår för fyndpris. Skönt att kunna träna en stund hemma när man inte har tid att komma iväg. Premiärsprang igår å den var helt ok! Går ju inte jämföra med gymmets såklart, men helt ok med tanke på de ynka 400 jag fick punga ut med! :-).
Vissa håll har fått första snön i natt...lite hade det kanske flygit här å, för lite vitkladd låg det på backen i morse..men inte mycke!
Känns lite tidigt än med snö, men när det är dags..helst till 1:a advent..då vill jag ha mycke snö! Hatar när det är så himla mörkt ute å ingen snö, hatar snöslask å kladd, blöta, kladdiga vinterkläder (som behövs för temperaturen, men blir förstörd i kladdet), regn å minusgrader som ger glashala vägar, när man åker på morgonen vid 6-tiden! Nä, tacka vet jag mycke snö, som lyser upp i mörkret, rent å fint, 5 minusgrader, fina vintervägar, barn som kommer in snöiga, inte leriga efter utelek och snö på adventsgranen..ge mig!
Tack, hej!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar