onsdag 17 oktober 2012

Finfint!

Jösses, här blir man alldeles dagvill som vi säger hänne i Byn! Milla ingen feber idag så hon har varit på dagis, men jag har ändå jobbat hemma. Jag och mina två kollegor har tagit en varsin dag att jobba hemma, med arbetsuppgifter som görs en gång om år, och som behöver göras i lugn och ro..och idag var det min tur. Osocialt att sitta hem bannemig och nu vet jag som sagt inte vad det är för dag i morgon nästan! :-).
Milla ingen feber..men ändå är det nåt som stör, det ser man på henne och hör framförallt...grinigt värre..och så däremellan riktigt bra..så, ja, barn är som svårlösta gåtor ibland!
Idag kom två fiiiina kaffemuggar från zbh. Barnsligt va kär man kan vara i saker ibland. Nu måste jag bara ha fler...men lite suger det i snåltarmen då å..jag menar, 79 kr för en mugg..det är inte varje dag man unnar sig det! :-). Samma sak igår, på ljuspartyt. Finns verkligen hur mycket som helst man skulle vilja ha..men jag är för snål. Visst är det bra grejer, helt klart..men samtidigt köpte jag i helgen ett ljus i glas på Rusta, för 15 kr..som luktar jättegott och mycket..precis lagomt mycke! antar att det är kortare brinntid på det, men ändå liksom...15 kr..nåja..en förpackning ljus blev det med en av juldofterna..mm, luktar gott!
Nu ska jag fortsätta med någon arbetsuppgift till här, innan jag gör kväller. Emil är här och ska titta på hockey, vilket innebär att jag kanske faktiskt skulle kunna ta en promenad å, fast Per är borta..mm..tåls att funderas på!
Finfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar