fredag 12 oktober 2012

Fredag!

Fredag...har dött i soffan, efter pizza och nattning av litet, gulligt, trött vilddjur :-).
Saknar min farmor...sååååå! när man får lite tid för eftertanke...då bara kommer det över en ibland!
Idag fyller min farbror, alltså min farmors son 50 år.Den första födelsedagen som farmor inte finns med alltså.
Jag är så glad att farmor fick den sista tiden hemma..efter den första pärsen, då det verkligen var nära. Glad att hon fick komma hem till farfar, få en någorlunda bra period, träffa barn, barnbarn och barnbarnsbarn mycket. För vi var verkligen där hos henne mycket då..allihopa. Hon var så mallig för sitt äldsta barnbarnsbarn, när han lagade hennes adventsljusstake..:-). Lina levererade teckningar i mängder..hon fick se Milla krypa och vi drack kaffe tillsammans många gånger.
Det sista mötet blev perfekt. Fikade och pratade..och innan vi skulle gå så tog farmor Millas hand i sin och sa "en väldigt gammal hand och en väldigt ny hand"...sen kramade hon också min hand och sa "det känns inte som så längesen din hand var lika liten som Millas är nu". När jag gick därifrån den gången kände jag mig både glad och ledsen. Kanske kände jag på mig nåt? nån dag efter detta åkte farmor in på sjukhus igen...och kom aldrig mera hem. Jag var aldrig på sjukhuset..jag valde att minnas min farmor som hon var..och jag ville minnas vårt sista möte, så fint som det var. Jag ville inte minnas det sista mötet som ett möte på sjukhus, där min farmor ganska säkert inte skulle vara medveten om att jag var där. Var det rätt? vet ej.
Att det sista mötet kändes som ett hejdå, ett farväl..det kanske är en efterkonstruktion från mig, för att det känns bättre så. Är det rätt? vet ej?
Jag väljer att fortsätta se det så ändå..för jag vill det.
MEN va jag saknar dig!!
Helgen ligger framför oss...å jag hoppas att vilddjuret förstår att det är sovmorgon som gäller då. Tveksamt, med tanke på att hon somnade så tidigt ikväll. Annars är helgen full av kalas...i morgon fyller Oscar 7 år och på söndag fyller mamma år.
Misstänker att det inte går så lång stund innan man snarkar i soffan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar