tisdag 30 oktober 2012

Allvarligt

HUR kan 4 tonårsgrabbar föra sånt liv?? Inklämd i Emils lilla rum tittar de på hockey..å de kommer genom taket ner till mig snart!!! Själv fattar de inte vad de gör när jag påtalar detta...så jag tror det är en kombo av att det hörs jäkligt väl till våningen under..och att de är högljudda, på tonåringars vis. Kul att de har kul..men kära hjärtanes, min skalle behöver lite tystnad! :-).
Har försökt ta tag i latheten vad gäller träningen..sprungit 30 min på crosstrainern..lite situps, plankan, benböj och armhävningar.
Före det..hem i halka, hämta på dagis, lagat mat, ätit, gosat med trött Milla, badat och nattat goungen, städat kattlåda, städat övervåning, varit ner med bilen till busstation. Vi provar lite nya rutiner, för att försöka sänka bensinräkningen, slitage på bilar, däck, servicekostnader, som tar knäcken på vår ekonomi snart. Vi har köpt ett länskort som innebär att vi åker fria resor i länet, buss och tåg på kortet..kortet är inte personligt så vi kan utnyttja det båda två. Det är tänkt så här, att Per åker med mig till Bollnäs på morgonen å tar sen tåget till Järvsö. Hem tar han tåg-buss å är hemma ca 45 senare än med bilen. När Per behöver bil till å från jobbet och hinner hem på dagis så kan jag åka buss..men vi spar ju mest på kostnaden om han så ofta som möjligt kan åka, som har de längsta resorna. Lite mer planering, lite längre dagar, men pengar att spara..vi provar en period så ser vi.
Ikväll dock ett missöde, då vi missat ett av tågen som Per kunde åkt...inte missat tidsmässigt, utan missat i tabellen av oss..:-). Lite väntetid i Järvsö för honom. Övning ger färdighet!
Vi har flyttat våra kontor några våningar upp på jobbet..åh, vilket mysigt kontor jag fick!
Gonatters!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar