tisdag 27 augusti 2013

Psykbryt

Kommer hem: 
1: golvet är skräpigt de luxe! 
2: köket är en enda röra! 
3: Den minsta är snorig, trött och grinig
4: den näst äldsta är tonåring de luxe. Ett spel måste beställas BUMS 
5: Den äldsta ringer och frågar om han får ställa en skrotbil på gården här. 
6: kycklinggrytan kokar över medan jag pottränar med minsta 
7: Riset kokar också fast
8: nr 3 i barnaskaran protesterar mot det faktum att hon måste duscha, lika lång tid som själva duschen tar, ungefär. 
9: Den minsta gnäller vidare, under tiden river hon ur allt i den nysorterade byrån i hallen, packar innehållet i påsar och väskor och drar iväg på Ica (hennes Ica). 
10: Den fyrbenta skriker konstant och fäller krokben på mig. 
jag blir tokig! Hur många jävla bitar aka jag dela mig i?! 

EFTER MATEN
1. Visst, golvet är lite skräpigt, men det tar 2 min att fixa. 
2: köket var förvisso lite rörigt.. Men inte värre än normalt sedan en hel familj i omgångar lämnat huset i morse. 
3: Den minsta är förvisso snorig.. Men hon måste väl för bövelen få va trött efter en längre dag än mig?! 
4: spelet blev beställt och vi kom överens om vem som betalar vad. Han kanske åxo haft en jobbig dag, varför frågade jag inte det?! 
5: den äldsta sa faktiskt att den inte såg så illa ut.. Bilen. Motorer är hans största intresse. 
6: Kycklinggrytan blev god, trots överkok. 
7: Riset fastnade bara ytterst lite, med facit i hand. 
8: nr 3 duschar och drar iväg till kompis, glad i hågen. 
9: Tack minstingen, tack vare dig blev byrån sorterad... Igen. 
10: Den fyrbenta fick mat och drog ut. 

Så... Vad var egentligen problemet till mitt utbrott? Inget antar jag, jag är väl mänsklig. 
Nu sitter världens goaste unge i badet och kallar sig själv för go- minna. (Go- Milla). Den största bor själv i Söderhamn! Den näst största kämpar på, det är jobbigt att va tonåring. 10- åringen är världens snällaste och goaste. Älskar er! 

1 kommentar:

  1. Du är definitivt bara människa, härligt att höra :-). Från en som inte får ihop vardagen med ett barn :-) / Karin

    SvaraRadera