onsdag 7 augusti 2013

Mest grejer/ minst förråd vinner

Rensar..plockar, stuvar om.. Kan ändå bara krasst konstatera att mest grejer (framförallt skor) har vi och minst förråd har vi också. Omöjlig kombo om man råkar få nå ryck av ordningsamhet alltså. Tur man har nå å skylla på de andra 364 dagarna om året när man inte är lika ordningsam. 
Kan krasst konstatera att halva sista semesterveckan har gått. Jag har haft en väldigt skön ledighet och toppenväder dessutom! Jag känner mig nöjd och har ännu ingen ångest för att börja jobba. Det känns vemodigt att lediga soliga dagar och mycke tid för umgänge, sovmornar, kunna vara uppe sena ljumma sommarkvällar, massor av glass.. Är över snart nu. Det handlar mer om en vemodighet att sommaren snart är över än att semestern är slut. Vi fick ju verkligen en kanonsommar i år! 
Det blir ändå lite skönt att komma in i rutiner igen, men åxo lite gruvsamt.. För nu drar allt igång i fullt tempo snart.. Och jag vet hur fullt upp det brukar va! 
Men ännu är det några lediga dagar kvar att njuta av.. Och ungarna har ju en vecka ytterligare sen åxo, innan skolorna drar igång. Fyran, åttan och gymnasiet.. Med flytt till egen lägenhet.. Usch va gammal den här mamman blir! 
Idag har vi varit och besökt dagis då.. En otroligt mammig klängig tös till att börja med...som bara skulle sitta i mitt knä och kramas. Men sen blev det full fart och efter att jag förklarat för Milla upprepade gånger att snart ska vi åka hem.. Så sprang hon iväg till fröken Anna - Karin och sa : mamma ska åka hem nu.. :-(. 
Surt var det att lämna stället, så hoppas det håller i sig så till måndag då.. 

Så ledsamt att åka hem.. 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar