måndag 21 januari 2013

Migränkänning och paj

Hujedamig, denna dag gick den å och med en väldans fart dessutom!
På ica, väl hemma i Edsbyn igen, började jag få lite migränkänning..det blev inge mera och en portion chili con carne och  några koppar kaffe senare så tror jag att jag har läget under kontroll...har känning, men blir nog inge mera. Tänker ta det lungt resten av kvällen...och ta mig ett hett bad nu. Va friden, ska jag till med migrän igen nu...var så längesen nu, så jag har nästan glömt att det kan besvära mig ibland!
Milla var jättetrött och grinig efter dagis idag och åkte tidigt i säng..men efter en flaska välling så blev hon väldigt pigg och glad helt plötsligt...så hon ligger i sängen och härjar och har då inte somnat än. Tuggat sönder en napp i väntan på att somna...hon bara tuggar sönder nappar nu..nån med det problemet?? nappar är liiite för dyrt för att använda som engångsprodukter..tycker då jag.

Tillverkat en kycklingpaj med tacossmak till i morgon. Provade en ny nyttigare pajdeg, gjord på dinkelmjöl, grahamsmjöl, olivolja och vatten. Vid provsmakning kändes den god iallafall..


Fyllning
grillad kyckling (jag tog kycklingfile)
1 stor gul lök
300 g färska champinjoner
200 g philadelfiaost
1 burk Santa Maria chunky salsa
200 g cheddarost
(gröna jalapenos)

Nä..nu tar jag ett bad här och sen blir det tidig kväller! Gonatt!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar