lördag 21 juni 2014

Midsommardagen

Och vi inväntar trevligt sällskap av Malin, Jörgen och Frida. Silltallrik, gubbröra på kavring (och gott att dricka för en del) till förrätt.. Grillat till varmrätt och fruktpaj till efterrätt... Mmm! Hoppas inte Malin läser hänne före nu da :-).
Fördelen för mig i år är att jag slipper sträva med traditionsenlig snaps som är helt störtomöjligt att svälja för min del. Nackdel är att jag heller inte kan ta del av varken det röda eller vita vinet :-).
Vädret fortsätter att inte va med oss men jag väljer trots allt att se det så att det är skönt med semester, att göra vad man vill av dagarna och inga tider att passa! 
Då är det tristare för barnen.. Lina verkligen längtar efter som hon säger "riktiga sommaren" med badstrandshäng , soliga kvällar på gräsmattan och sova i tält.. Jag hoppas att det hinner komma lite sånt innan jag börjar jobba igen å, så jag får dela de sakerna med henne å! Men, men.. Det är ju inge fel på kvällsdopp heller! :-). 
Nu ska poteterna kokas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar