torsdag 27 november 2014

Väntans tider

Ja vi väntar. Inte nå konstigt med det, det  är ju faktiskt 2 veckor kvar! När jag bestämde mig för att gå hem från jobbet för lite vila var det som om jag också liksom bestämde mig för att nu, nu ska jag föda barn! De första dagarna blev grymt sega å jag var gruvligt less på att vara gravid! De senaste dagarna är jag förvisso lika less att va gravid, har lika ont och vill lika gärna åka på BB... Men är ändå vid bättre mod- hon kommer när hon kommer, oavsett vad jag tycker! 
Det värsta med väntan är att man inte vet när.. All planering blir liksom "om vi inte åkt på BB då". Detta i kombination med att jag är kontrollfreak och verkar tro att hela tillvaron och familjen skulle stanna en dag utan mig... Gör att jag känner mig aningen stressad :-). Lägg därtill ett späckat schema som alltid i dessa tider, med diverse lucia, dansuppvisningar och annat som man inte vet om man kommer att kunna delta i. Jag är iallafall glad att jag valde att gå hem från jobbet nu, det gör att jag känner mig lugnare i själen och är mer utvilad. Älskar mitt jobb men det finns kvar att återgå till! 
Idag då? Ska bege mig till Söderhamn en vända, för att säga upp Joels lägenhet, då han nu bestämt sig för att pendla istället. Passar på att inhandla nån julklapp på samma vända och Joel får jag med mig både dit och hem när hans dag bestod av 2 lektioner idag. 
Ikväll ska jag iväg på Linas sånguppvisning på musikskolan. Om inte.,.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar