söndag 22 december 2013

Latmansdagar

Gudars va slö och lat! Och vet ni vad.. Jag är så glad att jag nu för tiden har förmågan att vara det så här dagarna innan jul! Vi har bakat pepparkakor, kokat knäck och bakat saffransbullar. Julskinka har vi och den nya (för mig) traditionen fårbog (järvsöinslag). Vi äter borta på julafton, bara gröt och skinksmörgås hemma hos oss på kvällen. På juldan har vi knytkalas hos mamma och på annandagen är jag säker på att vi ändå är sugen på nåt annat 😊. Så varför hålla på å överdriva?! Helt säkert har jag ändå handlat för mycke, för man dras liksom med på Ica.. Bara för att det är ju jul 😊.
Storstäda till jul? Varför det.. Det ser ju ut som en tornado har gått fram här när julklapparna är öppnad och släkten har ätit gröt och druckit glögg ändå.. Då är det väl bättre jag städar efter jul?
Julklapparna är inslagna och ligger under granen. Jag känner mig så lugn och det är så mysigt. Alla gör som dom vill, men jag är så glad att jag kommit hit, att jul inte stressar sönder mig längre. 
Idag har jag varit inne i hetluften på Ica (när ska alla människor hinna äta upp maten?), varit och tittat på Emils match. Nu sover Milla en sen middag och ska väckas snart. Sen kommer Anna med pizza och så lite glögg på det förstås.. Ska bli så mysigt å träffas, var så längesen nu! 

Det stormar och regnar ute, men inne är det varmt och gott! God jul alla!! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar