lördag 15 september 2012

Ja men hej!

Tja! längesen!
Livet? jo, det rullar på, i ett väldans tempo. Jag är lite itudelad i mina tankar....jobba heltid, gå ner i tid?
Det funkar hur bra som helst på dagis..att komma upp på morgonen, att lämna, glad när man hämtar..lite trött på kvällarna så klart, men annars funkar allt hur bra som helst. Trivs förträffligt bra på jobbet just nu..även om det är himla stressigt ibland, .har de bästa kollegor man kan ha och jobbet är verkligen omväxlande..det händer nåt man inte räknat med varje dag. So far so good alltså!
Det som är mindre bra är att jag är sopslut! är så fruktansvärt trött när jag kommer hem på fredagarna (ja, andra kvällar också, men man slappnar nog av mera på fredagar), så jag skulle kunna börja böla för det minsta lilla. Det är inge kul att komma hem, sur som ett bi till ungarna på fredag kväll! Ni vet så där trött att det känns som att det minsta lilla grej är världens största...får man i såna stunder reda på att det är ett föräldramöte nån kväll..eller en träning som slutar 22 på kvällen..eller en läxa som ska förhöras...eller en blomkruka som åker i backen av katten..eller en busjänta som leker med hårvax...ja, då kan bägaren rinna över alldeles för enkelt! ja..ni fattar va? :-). Det är lätt att flina åt såna situationer, just när man inte är där liksom.
En annan aspekt är ju pengarna såklart...så länge vi behöver åka så här grymt mycke bil, för att jobba i den här familjen, så är de tusenlappar man skulle förlora av att gå ner i tjänst väldigt välbehövliga!
Dessutom så ger mig de här funderingarna och stressen mig Alzheimers känns det som...glömmer saker HELA tiden..helt hopplös! Idag tex kom jag till badet med Milla..utan baddräkt. Jag tog fram den i går när jag packade hennes, mina och Linas badkläder...men inte har jag lagt ner dom i väskan..och VART är dom?? än har jag inte hittat dom här hemma nämligen, så jag har visst förlagt den ordentligt den här gången.
Nåja, jag är väldigt glad att jag har ett jobb att gå till!
Helgen då? Jo, Per är borta på hockeyläger hela helgen. Igår kväll somnade jag typ 21..??! det var fredag kväll, som sagt. Milla har sovit dåligt i natt, hostat och haft sig, vaknat stup i ett. Så i morse när jag steg upp för dagens bravader så var jag INTE pigg..men det blev en bra dag!
Jag, Lina och Milla har varit till Borlänge och badat äventyrsbad och sen till Falun och hälsat på brorsan och Michaela i nya lägenheten i nya staden. Syrran, Oscar och Alma var också med och dagen blev mysig. Milla var först väldigt skeptisk till badet, men sen blev det jättekul.
Väl hemkommen i kväll så tog vi en kvällspromenad och sen fick jag nå ryck och städade nedervåningen hänne hemma. Jag är en som måste städa när jag får lust, inte nån viss dag i veckan, bara för att det råkar vara "rätt" dag att städa på...därför blev det städ en lördag kväll här :-). Övervåningen kvar till i morrn då bara.
Efter detta så var dunsen när jag landade i soffan högljudd och tung :-). Krokar var göttigt det å då.
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar