fredag 17 augusti 2012

Ingen hänsyn

Nä...små sessor tar ingen hänsyn till att pappan ännu är klen...å att mamman har en skallevärk från helvetet...vill man va vaken fast klockan är mitt i natten så är man det bara. Eller vill och vill...det vill hon nog inte, för hon är inte så road direkt. Somnade gott som vanligt, tidigt. Vaknade vid 00 å verkar va störd av nåt, kan inte slappna av å somna..har inte hänt många gånger med Milla.
Själv gick jag och la mig med lätt huvudvärk...hann väl sova ca 20 min innan Milla väckte mig. Och jag vaknade inte med LÄTT huvudvärk! Jag har ju varit förskonad från migrän länge länge nu...men nu så..ajj!
Nåja, lika bra att ge upp, sätta sig i soffan och vänta ut sessan..hon kan ju inte orka hela natten?? Det är mindre jobbigt att sitta uppe än att ligga i sängen å få springa upp en gång i minuten för att trösta.
Annars då? :-). Jodå..fick ju finväder sista semesterveckan! Skönt att få nån dag med sån där värme så man bara längtar till kvällen, då det blir svalare. Man känner sig mera mättad på sommar när vi går mot hösten då.
Per är inte kry än, men nog på bättringsväg nu iallafall. Dagis funkar bara bra och Calle Järnkrok har varit ute idag åxo :-). Det är katten för den som inte hängt med :-).
Paniken börjar smyga sig på. På måndag ska det börjas...byggas ett livspussel som känns lite svårt att få ihop...båda ska jobba heltid..jag i Bollnäs, Per i Järvsö. Hockey, bandy, dans, bilkörning, småbarn...ahh. Jag gillar inte att vardagen ska gå ut på stress..vardagen är ju största delen av livet! Nåja...vi provar..påt bara!
Men först, en helg framför oss :-). Har förstått att prognosen säger nåt annat, men den får så gärna ha fel...nån dag till med sol, jaa, det vill vi ha!
Nu tror jag det är tyst...jag provar lägga ner huvet jag å...vågar man det tro...shhhhh...natti??

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

  1. Krya på er!

    Här har vi lyckats vända "sommartiderna".
    Min 4-åring har somnat före kl 23 4 dagar i rad :-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera