fredag 3 augusti 2012

Calle Järnkrok?

Hej på er! äntligen fredag!
Den här veckan på jobbet har inte kunnat vara stressigare. Blev det fredag den här veckan...så lär det bli det alla andra veckor också...för det kändes tveksamt där i början av veckan om det skulle bli fredag överhuvudtaget den här gången. Men plötsligt händer det och vips är man där :-). Inte ens bara fredag heller...utan till och med semester i två veckor :-). Längtar inte till inskolningen på dagis, men ändå skönt med lite semester :-). Har tänkt mig att ägna den åt lite fönsterputsning och upp med lite höstgardiner och så..sen så skulle vi också ha börjat med att måla lister och dörrfoder vita här...men men..det är länge kvar på året än..och vi har ju bara bestämt att vi ska göra det..inte när :-):
Veckan som gått så började ju Per jobba i onsdags...Milla var hos mormor och morfar då..och på torsdag var hon med sin gudmor. Idag har Per varit ledig och ordningen återställd..om ni frågar mig :-). Hade väldigt gärna fortsatt varva så här..först jag hemma några månader...sen Per hemma några månader...osv osv...lämpligt värre :-).
Helgen ser ut som följer..i morgon blir det nog en tur till Bollnäs för lite inhandling av nå gardiner och om det finns nå annat lite höstmysigt. Ja, det låter som om jag tror att det är höst nu...och det vet jag att det inte är riktigt än..men jag får lite höstkänsla nu när skolorna drar igång om ett par veckor och så.
Det ska även inhandlas kattlåda, kattsand och kattmat...för på söndag anländer en sötis till oss...
det låter som om namnet håller på att bli Calle Järnkrok (brynäsfantaster i familjen). Man kan ju välja då..om man kallar honom för Calle, Järnkrok eller CJ, som smeknamnet visst är :-). Men en katt...Calle Jernkrok..?haha! undrar om han det är hög tuffhetsstatus för en hockeyspelare att få kattungar döpta efter sig? antagligen inte...
I morgon kväll kommer syrran, Alma och Oscar och äter tacos...längesen jag träffa dom sa!!
Nu ska jag slöa vidare..för nåt annat örkar jag inte ikväll. Middagen fick pizzeria bolaget stå för, godiset fick Biggans stå för...perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar