onsdag 20 maj 2015

Hejhå!

Igår var en stor dag för Milla...Hon skulle ut och träna cykla, tidigare har det varit omöjligt utan stödhjul. Vi har haft en sån där stav att hålla i bak på cykeln och den har vi fått styra upp det hela med sen vi tog av stödhjulen. Igår höll jag i ett tag, sen skrek hon; släpp pinnen du mamma, jag tror jag kan! Och minsann kunde hon inte det! Hon var såå stolt!  ☺. Jag filmade men lyckas inte få in klippet här. Jag har god lust att byta bloggställe för här är värdelös korthantering..men drygt å byta å. Nån dag med mycke tid över kanske. Framåt år  2040. Igår var det åxo vaccination för Freja. Milla var en mycket ansvarsfull och skyddande storasyster. När hon såg sprutorna höll hon för ögonen och när Freja skrek så kramades hon. .länge. världens snällaste storasyster! Freja blev lite varm igår kväll men sen har inget märkts. Nu står samtal på skolan med Lina på schemat,  hem och äta och iväg på dans. Jag försöker övertala Lina att vara hemma och vila ikväll för hon är förkyld IGEN. Det är hopplöst ofta för henne nu! Hon har en förmåga att köra till det tar stopp och jag är rätt säker på att hon blir mindre nöjd om hon skulle missa fredagens disco och helgens båtresa. Därav ordern på vila från mig.
Freja och jag har handlat och inte gjort ett dugg mera nytta. Jag har ont i höfter,  ljumskar,  bäcken, rygg...som att jag skulle ha foglossning än typ. Igår kväll lyssnade jag inte på kroppen utan tog 1, 30 min promenad..idag tänker jag lyssna (tror jag). Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar