tisdag 19 maj 2015

01 är grejen

Kl 01 är grejen just nu för Freja. Strax före eller strax efter..men det felar inte många minuter. Hon somnar oftast lite tidigare på kvällarna nu och kl 01 verkar va ett heligt stopp. Jag ska inte klaga dock för hon somnar om och sover några timmar igen sen oftast så vi sover bättre än förr. Mat måste hon ha annars verkar det störtomöjligt att somna om ☺ känns inte som att man vill strida alltför mycket än heller att låta bli maten när hon har gått upp så långsamt i vikt.
Varför jag pratar sömn kanske är för att jag känner mig trött ☺. Kände redan igår att det kanske kunde va förkylning på g? Känner lika idag, lite klen i kroppen men inget mer. Det är ganska sällan det bryter ut till en sjuka för mig och så får vi hoppas det blir nu åxo. Lina och jag ska ju ut och åka båt i helgen och jag ser fram emot tid med bara Lina. Fast jag vet att jag kommer längta efter småjänterna..jag är hopplöst dålig på att släppa taget! Men innan  lördagens båtresa är det fullt schema som alltid den här årstiden. I morgon är det samtal på skolan med Lina, sen dans för Milla och senare Lina. På torsdag är det förskolans dag som Milla vill gå på, då hon är ledig från dagis och missar det med dom. På kvällen är det öppet hus på skolan där Lina ska sjunga och på fredag har Linas klass disco. Så nä, ingen förkylning, tack.
Idag ska Freja på bvc, dags för vaccination igen och jag hoppas hon klarar sig lika bra som sist då hon fick lite feber på kvällen, sen inga tecken. 
Annars ska jag bara ta det lugnt idag och vila min lite hängiga kropp. En löprunda var planerad till kvällen men det är inte så klokt gissar ja.
Igår tog vi fram gåstolen åt Freja och den var en höjdare..

2 kommentarer:

  1. Kör med coldzyme så slipper du förkylningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag hört fler som säger..men brukar så sällan bryta ut på mig ändå så har aldrig provat..

      Radera