onsdag 3 december 2014

3 dec

Å aldrig har jag varit så gravid, som jag kommer ihåg iallafall. Skillnaden är nog att jag sväller i händer, fötter och ben, vilket jag inte gjort de andra gångerna. Skor är ett problem, jacka ett annat, så nu kör vi lilla tjejen tycker jag! 
Milla är på dagis idag och det är så ovant för henne som är van att vara heltid att vara där så lite. Igår kom jag ju mitt i när de skulle gå ut.. Vilken besvikelse först! Men sen lyckades hon vända på det till världens största grej, dagens händelse, att hon skulle hem så tidigt :-). Hoppas och tror att det blir bra och skönt för henne när hon har vant sig, vid att vara ledig lite mera. 
Ska strax till doktorn nu, för att få sjukintyg. Hoppas hen kan svenska. Nä, inget emot icke svenskfödda läkare men när de inte kan språket är det drygt, när man är beroende av att de skriver bra läkarintyg! Vid mitt första läkarbesök när jag väntade Milla och hade så grymt ont... I rygg, fogar, höfter, bäcken... Ja name it! Då förstod läkaren exakt noll av vad jag beskrev. Följden blev att det stog 
på läkarintyget att jag hade knäproblem och svårt att köra bil sträckan till jobbet som var enkel resa 60 mil (?!). Korrekt var; foglossningen från helvetet och 6 mil enkel resa till jobbet. Tror ni det blev godkänt hos kassan?
Efter doktorn blire frukost och tidsfördriv hos syrran och Lova.
Igår bakades det pepparkakor för brinnande livet här! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar