söndag 17 augusti 2014

Regnsöndag

Symboliskt väder idag inför skolstart. Deg är grått och regnigt. En vanlig söndag med lite småfix. Per har rivit studsmattan som har gjort sitt, så ny får inhandlas nästa år. Vi har slängt uteblommorna då de ändå började bli fula.. Eller det är väl jag som alltid tröttnar ur och sköta dom när det börjar kännas som höst ute.. Å då blir de ju ledsna. Otroligt för övrigt vad jag har lyckats hålla dom fina i år! För att vara jag alltså. Tvätthögen får sig i vanlig ordning en omgång.. Och under tiden Per rev studsmatta så städade jag övervåningen å även en snabb runda på nedervåningen med dammsugarn. 
Nu blire lyxlunch, korv med bröd, sen tänkte vi besöka grannbyn och karnevalståget där! 
Blir hemmagjord pizza ikväll å sen är söndagen, helgen och sommarlovet slut. Låt oss hålla tummarna för att detta skolår går lite lättare för min makalöst skoltrötta 15- åring! 

2 kommentarer:

  1. Låter som om ni fått gjort en hel del idag, alltid skönt ju =)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt när man får undan lite! :-)

    SvaraRadera