söndag 10 februari 2013

Söndag

Det snöar och är kallt, men blev en stund ute i snön på förmiddagen idag åxo. Emil är transporterad till skjutsen till Falun, för match, förkylningen till trots. Lina leker med kusin Oscar idag och sen ska hon på bio med kompis Ami.
Eftermiddagen kommer att bestå av matlagning inför veckan och träning.
Kan nån hjälpa mig att svara på detta : om en person skriver i en blogg, eller uttrycker på annat sätt att man inte vill och tycker att folk ska tycka, lägga sig i eller bry sig om hur de väljer att leva sitt liv, uppfostra sina barn osv...hur kan man då själv ge sig rätten att tycka och kritisera andras liv, andras sätt att uppfostra sina barn?
Vad är skillnaden??
Jag håller med om det faktum att alla lever sina egna liv, gör sina egna val och ska få göra det...men är man så noga med det själv, å inte kan ta nån kritik för sina val...då bör man låta bli att tycka till om andras val åxo! Sånt retar mig!
Om min dotter har facebook fast hon är 10 år, mobiltelefon, dator, äter godis ibland på andra dagar än lördagar..osv. Det bestämmer väl jag? I min värld lär man inse att det är 2013..och att de allra flesta kompisarna har allt detta.  Jag är inte automatiskt en dålig förälder för att polisbilen står på min gård och undersöker Joels epa...det är mitt ansvar, inte nån annans..??
Har jag fel?
Sällan jag väljer att reta upp mig i bloggen...men det händer :-).
Nåja..nuusa, blire mat hänne, så blir nog jag snällare å..

7 kommentarer:

  1. Den som själv mår bra har inget behov att trycka ner andra! Hur mår du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öhhh..urbota dum kommentar?? Har nån pratat om att trycka ner nån??? / Tomas

      Radera
  2. Håller fullständigt med! Ingen har ju den rätten i såfall..inte du, inte jag. Tyvärr finns alltid såna människor, som anser sig vara lite bättre, göra lite bättre och ha rätten att tycka om andra..och som själva tycker att deras sätt är bra, bäst! Tål inte att nån lägger sig i osv.
    Lägg ingen energi på såna människor! De är energitjuvar! Låt dom leva i tron att de står lite över oss andra..det straffar sig!
    Kram! / Karin

    SvaraRadera
  3. Känner igen den typen av människor alltför väl! Sägehr som Karin...lägg ingen energi på dom! Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Fast jag tycker också att det är bra att lägga lite energi på sådana här diskussioner. Annars könns det som att såna här människor får fortsätta i tron att de besitter rätten, som du pratar om. De får fortsätta i tron att man står lite över andra och aldrig gör något fel. Det är ju inte heller bra?

    SvaraRadera
  5. Det blev visst tyst på den förste "kommenteraren"....

    SvaraRadera