tisdag 21 januari 2014

Vård av friskt barn

Ja Millis är piggelin.. Var hon ju igår å. Känns lite menlöst att vabba med friskt barn.. Men jag vill ju åxo att de andra föräldrarna håller på de 48 timmar som gäller på förskolorna så.. Magsjuka modell lindrigare blev det för henne då iallafall. 
Tack Olga Rönnberg för att jag äntligen kom till ett pass i din bok som var roligt och tog lagomt med tid, snabba växlingar mellan olika övningar.. Mycke roligare! Den första delen i boken är bara för grymt seg. Antagligen jättebra övningar, men jag har för dåligt tålamod och för dåligt med tid (prioriteringsfråga i know).. Övningarna tar grymt lång tid. Inte kändes de så överdrivet mycke heller faktiskt, därför de blev tråkiga antar jag. Jag försöker inte säga att jag är vältränad..nej! Men inte heller lika otränad som en nyförlöst mamma, så jag började nog på för låg nivå, därför det blev trökigt. Så ok, hon får en ny chans nu då Olga 😊. 
Nu blire tonfisksallad till lunch.. Men längtar redan till kvällsmaten... Stuvade makaroner, undrar vad Olga säger om det, hehe! 

5 kommentarer:

  1. Håller med... Sjuk tråkigt i början av boken/ övningarna om man följer den. Långdragna pass som knappt känns! Det måste bero på att vi är i så fin form Anna 😉/ Camilla

    SvaraRadera
  2. Håller med! olgas övningar är skitbra, men tar tid! Går fortare att ta sig till/ från gymet och köra ett normallångt pass där nästan 😊. Fördelen är ju att tränar man hemma så kan man göra det med barn hemma. Ha det gott! / Carina

    SvaraRadera
  3. Och fördelen med olgas pass är ju att de ger tydliga och hållbara resultat, och det är väl därför man tränar..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt.. Det är fördelen... Om man orkar hålla i da när det tar sån tid. 😊.
      Nä men som sagt, det verkar bli roligare ju längre fram i boken man kommer.

      Radera