fredag 3 maj 2013

Jävligt irriterande. Det funkar inte att byta bakgrund/tema hänne! har ju gjort det massor av gånger, men nu de sista gångerna jag har försökt..så funkar det inte. Gjort allt och spar...men sen när man öppnar bloggen så har det gått tillbaka till det vanliga temat. Tålamod, tålamod..kan nån hjälpa mig?? Ska man försöka byta bloggplace tro? Appen funkar inte heller bra här längre.

Nåja..får ge mig för ikväll, ska jag göra tidig kväller. Långsamt här..Per, Emil och Jonte är i Stockholm på hockey..så bara Lina och jag som hänger i soffan med göttaskålen ikväll. Lina har förresten också nyss kommit hem från kalas, så det har varit bara jag tidigare ikväll.

Igår stannade livet upp lite. Pers mamma, Millas farmor fick somna in för gott. Trots att man vet att det var det bästa för henne, hon hade åldern inne, hennes liv hade inte varit värt att leva så som det hade blivit...så känns det ändå konstigt och svårt att förstå på något sätt.

På jobbet trivs jag himla bra! har fått ett nytt liv..visst är det högt tempo på det här jobbet också, men på ett helt annat sätt ändå. Jag gillar ju att ha fullt upp när man är på jobbet. Men här kan jag känna mig ledig när jag går hem, på kvällarna och på andra ledigheter. Helt underbart för min hjärna är det!
Saknar dock också mina gamla kollegor, väldigt mycket. Lunch idag med Monica...och åh, va jag sakner na!!

Helgen....ja, om det blir väder i morgon så tänkte jag, Lina och Milla åka på Rättviksmarknaden. Jaja, jag vet att jag för 17 år sen sa att man banne mig inte skulle ge sig iväg på den marknaden med hundar och ...och barnvagnar. Jag håller fortfarande med om att hundar  borde stanna hemma därifrån.hehe.. skämt åsido, folk kan ju kliva på dom när det är så grymt med folk.
Söndag em firar vi Lina som fyller år på tisdag, så då kommer det väl lite fikafrämmande.
Ikväll hann jag vara hemma i Byn en timme ungefär....så ringde pappa och var en smula desperat. De satt i Bollnäs, hade ätit gott och druckit vin. Skulle vidare på Östen me resten. Biljetterna hemma i Knåda.. Tjalalala!! Milla och jag gjorde en insats, hämtade biljetter i Knåda, skjutsade till Bollnäs. Hej och hå :-)

2 kommentarer:

  1. Det är väl Jontes farmor å...??

    SvaraRadera
  2. Ja ursäkta, nu gjorde jag bort mig igen ja.. Ja, självklart är det så.
    Vore trevligt om du anonyme kommenterare kunde skriva under med ditt namn istället. Känns lite rättvisare så, på nåt sätt.

    SvaraRadera