lördag 4 maj 2013

Höstmarknad ?

Ja så kändes det iallafall.. Sviinkallt och regn på marknaden i Rättvik. Inte regn precis hela tiden men nästan. Gick iallafall en sväng och handlade foppatofflor till Joel och Lina, godis och munk. Debuten gjordes på tivolit för Milla och det gillades skarpt :-). Ett väldans liv när åket tog slut. Lina tog såklart å åkte de två värsta karusellerna som gick att finna :-). Sen hitta vi lunch på en restaurang med utmärkt kombination för vår del.. Thai till mamman och korv med strips till brudarna... På samma place liksom...pöörfäkt!
Så en mysig tjejdag ändå idag, trots regnet! Toppades sen av besök av Gudmoren och nyss svulla Lina och jag i oss räkor, kex och ost :-).
Lina har nattgäst i form av kusin Oscar. Visst är det kul att de fortsätter vara med varandra, trots att Lina är 10 och tjej... Och han en 7-årig kille.
Vet ni, vad jag känner mig lat! Har aldrig varit så sen med fönsterputsning som i år! Har tagit bara vardagsrummet. Tror det beror på den sena våren och de isande vindarna ute. För det beror inte på latmasken.. Inte på villkorsvis! Å Andra sidan kanske mina fönster håller sig ren över sommaren sen då istället. Jag brukar putsa så tidigt så de är skitiga igen innan det är Sommar :-). Förresten så är det längesen jag städa nå riktigt här å.. Tänkte faktiskt damma av lite här nu och ta golven i morgon, men jag blev så trött så jag kom av mig.
Även på träningsfronten är jag så lat nu. Eller inte lat, men är förkyld och inte 100 pigg och då vill jag inte springa. Hälen har ju blivit bättre känns det som när den fått vila tack vare förkylningen.. Men jag längtar ut och prova nya skorna nu!
Nu... Fram med dammtrasan.. Det är ju lördag kväll för bövelen!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar