söndag 16 december 2012

Knöven

Ja knöven som vi Ovanåkersbor liksom säger när vi inte är riktigt pigg...
Halsen gör ont, skallen likaså..kroppen värker å jag har nog lite feber..blää. Och veckan som följer är FULLT UPP både hemma och på jobbet..inte tid att va sjuk!
Blev en stund ute i snön i pulkabacken med Lina och Milla på fm. Sen har jag lagat mat inför veckan..sovit en stund middag...varit på julsångernas kväll i Ovanåkers kyrka med syrran och Lina.
Nu ligger jag på soffan å tänkte slumra lite här..i väntan på Emil som varit i Umeå och spelat bandy och kommer hem ca 01..suck.
Mellan det jag skriver här jagar jag katt i julgran. Hopplöst..han klättrar så fort han tror jag inte ser...granen är sne och vinn och ljusen hänger lite här och var..efter två dagar :-s. Även ett paket har unge herr Calle Järnkrok hunnit med att riva upp.
Nä..nu slumra lite..låång arbetsdag i morgon...ett möte på kvällen 19-21..och med tanke på avståndet kan jag ju inte åka hem en stund emellan heller. Tänkte börja ca 8 istället för 7 iallafall..nåt annat tillåter inte kalendern...man vet aldrig när det blir dags för vab igen heller.
Söv gött!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar