måndag 8 september 2014

Hemmavid

Dåså.. En helg går fort! Vi har haft det kanon! I fredags kom vi fram vid 11- tiden.. Letade oss galant till vårt hotell och checkade in. Bra och fint hotell! 
Vidare ut till stadion för att hämta nummerlapparna och fräck som man är så hämtade jag ut min åxo.. Så har jag iallafall den från år 2014 å! :-).


Lunch på Kungshallen och lite flanerande och shopping på stan.. På kvällen blev det bio innan vi åkte tillbaka på hotellet. 
Hotellfrukost!! Åh, va gött å lyxigt det är! 
Sen så.. Ut till starten och oj vad det spratt i springbenen! Ville åxo va mä, men det var åxo roligt att se vad som hände i målområdet och så.. Kära söta va de springer de första löparna alltså! 
Mycket folk och grymt fint väder för andra året på rad nu.. 


Syrran startade och gick i mål.. Bra jobbat! 

Lördag kväll, go mat och lite ströva på Stureplan... Men hem tidigt till hotellet.. Ja, vi (eller jag) börjar bli till åren, gravid och en av oss hade ju dessutom haft springtävling på dan!! :-). 
Söndag å ännu en hotellfrukost innan vi gav oss ut för att suga ur det sista ur vistelsen., och lunch blev vi serverad av kusin Hanna där hon jobbar :-). 
Bussen tog oss hemåt vid 16, nöjda med vistelsen! Stockholm är så roligt att besöka, men sen är det skönt att komma hem! 
Frukost och pyssel med denna dam är inte att förringa! 


Det har dessvärre varit sjukstuga här hemma med magsjuk Milla på lördag. I morse tyckte jag hon verkade varm och hon var hes.. Så vi får väl se. Pigg men ändå inte helt som det känns.. Ätit bra så magsjukan verkar bra... Tror hellre på inkommande förkylning men vi får väl se. 
Nu dags att ta itu med nackdelen med att vara på resande fot.. Packa upp! 


4 kommentarer:

  1. Härligt det låter med en hel helg med sin syster! Måste jag också fundera på! Ja.. Syrran också då förstås :-). Kram Carina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här börjar bli en trevlig tradition nu.. Fjärde året i rad nu.. Jättekul är det! Kram!

      Radera
  2. Vad barnsligt att hämta ut en nummerlapp om du ändå inte tänkte springa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst! :-). Å det är så roligt att va fjantigt barnslig ibland! Hoppas du inte blev alltför lidande av min barnsliga handling!
      Vet du vad jag tycker är barnsligt? Att lägga energi på att kommentera nåt så barnsligt och sen ändå inte skriva vem det är ifrån! ;-)

      Radera