söndag 16 mars 2014

Söndag

Effektiv dag! Städat nedervåningen (99% Per) och tagit en grymt tung springrunda på förmiddagen. Lunch, helstekt karré i lergryta, innan Per åkte på hockey, och Milla och jag till Bollnäs på Dollar/ Karlssons/ Rusta/ Albert och Herbert. Jag vart så sugen att göra lite vår, byta gardiner och fixa lite nya fräscha dukar och lite sådant. Det är ju inte lag på att fönstrena ska putsas innan man kan byta gardiner tänkte jag..😊.. Det är lite kallt för putsning än. I köket fick det bli grönt.. Gardiner jag fått av syrran och inhandlade ny duk.. Dålig bild, men det blev ljust och fint. 

I vardagsrummet åkte vita gardiner upp och nya dukar, kuddar och filtar inhandlades. 


Farmor fick en ny lila duk.. Du lärde ju dig att gilla lila till slut farmor <3.. Å vad jag saknar dig! 


Jaja, kort gör det inte rättvist, men för att komma ifrån en icke inredningskunnig eller intresserad, så blev det fint här. Ibland blir jag sugen att göra om lite så här så det blir lite nytt ett tag. Det gör så mycket med lite nya dukar och såna småsaker! 
Milla var så snäll i Bollnäs.. Började med en sovstund i bilen., 

Sen gick hon så snällt i alla affärer..hon tjatar aldrig och ska ha nåt. Belöning i sista affären :-)

På Ica i Alfta utbrister hon till kassörskan: jag måtte ha en lätt (toalett), för jag är bajknödig! 
Sagt och gjort.. In på lagret fick vi gå och när vi sedan passerade kassan för andra gången så informerade Milla om både mängd och konsistens. Hon är just nu helt utan blyghet! 
Nu har jag ont i skallen så häften vore nog, så ikväll blire tidig kvällen, jag och Keppler! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar