lördag 16 november 2013

Så blev det helg igen

Lördagen är här och fredagen tillbringades ungefär som vanligt, dvs somnandes i soffan :-). Men före det hann vi med lite räkor, kex och ost å. 
Idag har vi tagit en promenad i sakta med med Milla i vagn och Lina i släptåg :-). 
Jag har inhandlat Olga Rönnbergs träningsbok och i torsdags körde jag första passet, vilket gav mig träningsvärken fr.o.m. hell! Körde ett till idag så kanske det ger sig lite. Efteråt åt jag godis, hehe :-). Jag är inte beredd att sluta med att unna mig gott.. Är duktig under veckorna och äter inget eller väldigt sparsamt med godsaker då, minimalt med bröd och mycket grönsaker till maten. Men äter samma mat som man lagar åt familjen, nåt annat har jag inte tid med, eller gör mig inte tid. På helgerna vill jag unna mig gott och det kommer jag aldrig att sluta med. Jag älskar godis och lever bara den här gången. Jag tror däremot att träning hjälper att stärka min annars onda kropp, som ofta gör ont i nacke axlar och rygg, även om jag unnar mig gott ibland! Vill just nu inte prioritera bort mera tid från hemmet än jag redan är borta när man jobbar heltid och har restid.. Därför känns gym lite drygt just nu. Så jag tror att hemmaträning passar mig just nu och Olgas bok verkar va bra, med tydliga bilder och förklaringar till många olika övningar. Det programmet jag har kört påverkar uppenbart min kropp, med tanke på träningsvärken! :-). 
Ikväll kommer Malin, Jörgen och Frida på tacos, å det blir trevlans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar