lördag 23 juni 2012

Glad midsommar farmor!

Så länge jag kan komma ihåg, från det jag var liten, så har jag varit till min farmor med blommor till midsommar. I år fick det bli på ett lite annorlunda sätt. Jag plockade en fin midsommarbukett och satte i minneslunden.

Vardagen snurrar på i ett väldigt tempo...vissa dagar glömmer man till och med bort. Farmor kommer jag aldrig glömma..men jag glömmer att hon inte finns hos oss längre. Eller är det så att jag inte vågar tänka tanken fullt ut? Jag blir så ledsen när jag gör det.

Från början gillade jag inte tanken på minneslund istället för gravsten. Idag när jag kom dit blev jag så glad för att det blev just minneslund. För vad fint det var där! Vad mycke fina blommor...och så slipper hon ju va ensam där!

Jag satte mig där en stund...och det måste jag göra oftare! Vad rofyllt och skönt det var, även om tårarna kom en stund. Det kändes verkligen som om farmor var där och jag väljer att fortsätta med den tanken och den känslan, för det känns bra så.

Jag kommer att åka dit snart igen.

Jag kommer aldrig sluta hälsa på dig farmor! Nästa gång tar jag med din favoritblomma och kanske kaffe? Liljekonvaljer...fina farmor!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar