måndag 7 november 2011

Måndagsinlägget

I am taking a break typ.. :-). Läste nåt idag som en annan barnledig hade skrivit på facebook..när man jobbar, får man iallafall rast..det är sant :-). Idag har det gått i ett hela dan. Milla och jag hälsade på mormor på jobbet på förmiddagen..handlade lite på vägen hem, det behöver ständigt fyllas på med nåt de här veckorna. Hämta Lina, hem och äta mellis, iväg på samtal på skolan med Lina, hem och göra middag. En middag som för en gångs skull gick hem hos alla..en hel falukorv gick det år när jag gjorde ugnsstekt falukorv och potatismos. Hemlagad potatismos om jag ska va präktig. Notera då att pappan i huset inte var hemma..jag skulle även ha gjort två matlådor..det räckte bara till en :-)..fick kompenera ihop en andra låda av andra rester då..plockat ihop efter middag, tvättar, hänger..och herregud, klockan är redan 18 och jag sitter på röven för första gången idag känns det som! Det är förkylt här hemma. Jonte varit hemma idag, Joel halvhängig och förkyld men på skolan, Emil förkyld och får inte träna ikväll..Lina lite förkyld..jag befinner mig hela tiden på gränsen..kanske vore bättre det bryter ut nån gång. Erkännas bör att jag känner mig lite trött..och längtar efter en stunds egentid..man får så mycket bättre tålamod med små, stora och mittemellan-liven då. Jag antar att jag längtar lite efter det, eftersom jag vet att det blir noll av den varan den här veckan, då ishockeyansvarig har lyckats klämt in en kvällsmatch på den enda kvällen som var "fri" från träning den här veckan. Jippie, varför tänkte ingen på min egentid när de la spelschema..? :-). Vad jag å andra sidan vet och får påminna mig om..är att de här dagarna inte varar för evigt..och de rinner iväg fort..fort fort! : I morgon kommer fikasällskap på förmiddagen och kanske Maria också skulle kika hit en sväng senare på dan..vem har tid med sånt när man jobbar liksom :-). Nu ska jag skjutsa ner Emil på ön och hämta Lina hos kompis..hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar