tisdag 11 oktober 2011

insiktsblick

De senaste dagarna har jag varit trött, seg, motivationslös och initivativlös..allmänt seeeeg liksom. Idag tog jag en promenad på förmiddagen, en låång en..och vilket underbart väder! Då kom jag till insikten att jösses...det här varar inte för evigt. Då pratar jag inte om det fina höstvädret, utan jag pratar om mammaledigheten, hemmadagarna med våran gofisa! jag menar...hur ofta kan jag ta såna här sköna långpromenader, med Milla i vagnen, tittandes och filosoferandes, njutandes av alla intryck när jag väl jobbar heltid? hur ofta kan jag då sitta ner med goda vänner en förmiddag och dricka kaffe (ja, jag har goda arbetskamrater också, men ni fattar)..? NEJ..bannemig...jag måste njuta av de här dagarna! Snart är vi i svängen med två heltidsjobb, stress och hets... Bara för att jag kom till den här insikten så sket jag i att gå hem och dammsuga och bjöd mig själv på kaffe hos vännen Malin Lindberg istället :-). Å se..jag hinner ju dammsuga ändå, för nu ska det snart göras :-). Resten av dan ska gå åt till att åka med Lina till tandläkaren och sen det vanliga plocket, tvätt, matlagning osv osv... :-). Den här veckan är fylld av sånt man gör som föräldrer, kvartssamtal, föräldramöten, tandläkarbesök och frisörbesök..mycket har samlat sig på just den här veckan. Ha en bra dag mina vänner! eller som Emil säger- "en dag utan skridskoåkning, är en dålig dag". Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar